Brukere i Innlandet mer fornøyde med Nav enn resten av landet
Brukerne i Innlandet er mer fornøyde med Nav enn brukerne nasjonalt, viser årets personbrukerundersøkelse. Hele 78 prosent oppgir at de er fornøyde med Nav, mens 76 prosent har tillit til etatens arbeid. I tillegg sier 80 prosent at de føler seg møtt med respekt.
– Vi er glade for at brukerne opplever å få god veiledning og service, sier Bjørn Lien, direktør i Nav Innlandet.
Ros for god service og veiledning
Undersøkelsen viser at brukerne spesielt trekker fram servicen fra hjelpemiddelsentralene i kommunene og veiledningen fra ansatte ved de lokale Nav-kontorene som særlig god.
Peker på forbedringsområder
Selv om resultatene er positive, peker undersøkelsen også på forbedringsområder. Brukerne etterlyser bedre samordning mellom Navs ulike enheter og forbedringer i digitale løsninger, blant annet chatboten Frida.
– Digitale løsninger som Nav.no blir stadig viktigere for brukerne. Dette gir oss et tydelig signal om hvor vi må styrke oss, sier Lien.
Vil gjøre tjenestene enklere
Brukerne ønsker tydeligere og mer samordnet informasjon, enklere tilgang til riktig kontaktperson i Nav og mer brukervennlige digitale løsninger.
– Vi tar med oss disse tilbakemeldingene i vårt videre arbeid. Målet er å gjøre det enklere for folk å få den hjelpen de trenger, når de trenger den, sier Lien.

























