Har klaget dårlig mobildekning i Hedalen nord inn for Nasjonal kommunikasjonsmydighet
Med bakgrunn i spørreundersøkelsen om mobildekning i Hedalen har Hedalen bygdeutvalg på vegne av 31 adresser nord i Hedalen sendt følgende brev til Nasjonal kommunikasjonsmyndighet:
«Mobildekning i Hedalen nord
I den siste tiden har det blitt utført undersøkelser om mobildekning i Hedalen i Valdres. Hedalen nord opplever dårlig mobildekning, både hva gjelder tale og bruk av data.
Dekningskartet som Telenor opererer med, er ikke samsvarende med realiteten og opplevd bruk av deres tjeneste. Se bostedsadresse til de som har rapportert om dårlig mobildekning samt dårlige forhold for tale og bruk av mobildata.
Med bakgrunn i medieoppslag, spør vi derfor Nasjonal kommunikasjonsmyndighet om Telenor har oppfylt sin leveringsplikt på telefontjenester til hjemmeadresse og næringsadresser?
Kan NKOM legge press på Telenor for å oppfylle sin leveringsplikt?
Det er mange, både fastboende og næringsliv som opplever usikkerhet og utfordringer ved utførelsen av sitt arbeid i hverdagen med dårlig mobildekning.
Alle medundertegnere har gitt sin tilslutning til underskriving av dette brevet, og at deres navn, adresse og e-post adresse opplyses om til NKOM.
Vi håper at NKOM vil ta tak i manglende oppfylling av leveringsplikten Telenor har på telefontjenester til disse adressene i Hedalen nord.»